با خرید پیامرسان واتساپ توسط کمپانی فیسبوک، این اپلیکیشن امکانات بیزنیسی مختلفی به را برای کسب و کار ها ایجاد کرده است که باعث سهولت و بازدهی فعالیت انان میشود. واتساپ بین ایرانیان پیامرسانی ایمن و مطمعن است و بازاریابی در ان اطمینان بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دیگیر دارد.برای همین خرید ممبر واقعی واتساپ در این پیامریان حائز اهمیت است.
واتساپ بیزینس چیست؟
واتساپ بیزینس (WhatsApp business)، نرمافزاری رایگان است که هم برای اندروید و هم برای آیفون قابل استفاده است. لذا واتساپ بیزینس همانند واتساپ در لپ تام قابل استفاده نیست. لذا اصطلاحات نسخه دسکتاپ واتساپ بیزینس تاکنون ارائه نشده است. واتساپ بیزینس که توسط شرکت فیسبوک ارائه شده است، برای کسبوکارهای کوچک درنظر گرفته شده است. لذا امکاناتی در آن وجود دارد که سبب رشد در کسبوکارهای کوچک میشود.
واتساپ بیزینس ارتباط با مشتریان را ساده میسازد. مهمترین مسالهای که در ارتباط با مشتریان وجود دارد، پاسخدهی سریع به آنها میباشد. لذا در واتساپبیزینس میتون تعریف کرد که چگونه به صورت خودکار به پرسشها و نیازهایی که از طرف مشتریان مطرح میشود، پاسخ داد.
برای فعال سازی واتساپ بیزینس لازم است که اپلیکیشن مرتب با ان را روی گوشی موبایل خود نصب کنید تا بتوانید از این امکانات بهره ببرید. درحال حاظر نسخه بیزینس فقط برای سیستم عامل اندروید در دسترس میباشد و برای سیستم عامل ios طراحی نشده است. هدف از نسخه بیزنسی واتساپ تعامل بیشتر و راحت تر کسب و کار ها با مشتریان خود است تا کسب و کار های نوپا رشد راحت تری داشته باشند. افزودن ممبر واقعی واتساپ هم میتواند شما را به فروش بیشتری منجرب کند همچنین که این شماره تلفن ها واقعی و فعال باشند.
شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه تفاوت این دو نسخه را متوجه شویم؟ لوگوی این دو نسخه با هم تفاوت دارد و در نگاه اول میتوان متوجه شد که از چه نسخه ای استفاده میشود. لوگوی واتساپ بیزینس با عبارت "B" بزرگ در وسط ان نشان از بیزینسی بودن این نسخه دارد.
امکان دیگری که در واتساپ بیزینس وجود دارد امکان شرح کسب وکار است. شرح کسب و کار به این معنا که میتوانید برای شغل خود توضیحاتی بنویسید و علاوه بر ان ادرس و لوکیشین خود را در ان ثبت کنید .
پرسشی که ذهن خیلیها وجود دارد این است که چگونه میتوانیم از واتساپ برای بازاریابی استفاده کنیم؟ بازاریابی در واتساپ برای کسبوکار من جواب میدهد و چه ریسکهایی در این مسیر وجود دارد. در این مقاله میخواهیم تا حدود این ابهامات رو مرتفع کنیم.
زمانی که صحبت از شبکههای اجتماعی میکنیم، سایتهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر به سرعت در ذهن تداعی میشوند. اما پیامرسانهایی مانند واتساپ و تلگرام، از نظر تعداد کاربران با شبکههای اجتماعی قابل رقابت هستند و امروزه پیامرسانها به سرعت و با گستردگی بالایی برای بازاریابی استفاده میشوند.
واتساپ با داشتن 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سطح جهان، گوی سبقت را از دیگر پیامرسانها ربوده است و لذا در بازاریابی اهمیت بالایی دارد. لذا نمیتوان از نفوذ واتساپ در میان کاربران چشمپوشی کرد. از اینرو باید دید که تا چه میزان و با چه قدرتی از واتساپ برای بازاریای استفاده میکنیم. همچنین مانند تمامی حوزههای شناختهنشده جدید، بازاریابی در واتساپ، فرصتها و ریسکهایی برای کسانی که نخست در آن ورد میکنند، دارد.
در تیم ما امکانی فراهم شده است که میتوانید که با تهیه بانک تلفن مشاغل به این افراد در واتساپ پیام تعامل برقرار کنید. تعامل شامل ارسال پیام و معرفی خدمات یا عضویت این افراد در گروه خود در واتساپ میباشد. همچنین با در درست داشتن شماره تلفن این افراد میتوانید با این افراد تماس گرفته و بصوت حرفه ای خدمات خود را پرزنت کنید.
یکی دیگر از ویژگی های واتساپ ارسال پاسخ سریع در واتساپ است با ویژگی Quick Reply میتوانید برای سوالات مشتریان خود جواب از پیش تعریف شده تهیه کنید و رد زمان نیاز از این الگو ها استفاده کنید.
همچنین امکان خوشامد گویی برای مخاطبین جدید وجود دارد به این صورت که هر کس به برای اولین بار به شما پیام ارسال کند یه پیام خودکار از پیش اماده شده برای شخص ارسال میشود.
ویژگی دیگری که واتساپ بیزینس دارد Away Message است که میتوانید زمان هایی که سرویس دهی ندارید با ارسال پیام به مشتریان انها را از این امر اگاه سازید .
ساخت حساب کاربری با شماره ثابت از دیگر ویژگی های نسخه بیزینسی واتساپ میباشد.